Cinsel Terapi

Erkeklerde ve kadınlarda psikolojik veya fiziksel nedenlerden ötürü meydana gelen cinsel rahatsızlıklara da “cinsel işlev problemleri” (cinsel sorunlar) adı verilmektedir. Yaşanılan cinsel sorunu bir bozukluk (disorder) olarak görebilmemiz için en az 6 ay sürmesi, kişinin kendisinde ve partner ilişkilerinde sıkıntı yaşatması önemlidir. Cinsel terapinin amacı da cinsel işlev problemlerinin sağlıklı bir şekilde çözüme kavuşturulmasıdır.

Cinsel işlev bozukluğu tıbbi veya biyolojik bir nedene bağlı ise, tedavisi ilaç veya farklı tıbbi yöntemlerle olacaktır. Ancak bu durumda tedaviyi, ürologlar, kadın hastalıkları ve doğum uzmanları ya da psikiyatristler yaparlar. Eğer cinsel sorun psikolojik etmenlerle ilişkili ise veya tıbbi bir nedene bağlı olarak gelişmiş olsa bile psikolojik etmenler sorunu ağırlaştırmışsa, cinsel terapiler uygulanmalı ya da ilave edilmelidir. Cinsel terapileri ise cinsel terapi konusunda eğitim almış terapistler yapabilir.

Cinsel işlev bozukluğu olan bireylere uygulanan ve etkili olduğu bilinen cinsel tedaviler aslında özel bir öğrenme şeklidir. Bu öğrenme sürecinde kişiye temel olarak şunlar öğretilir: Genel olarak psikoterapilerde ve özellikle de cinsel tedavilerde kişiye özel ve güvenli bir öğrenme ortamı oluşturulur.  Bu ortamda kişi kendi denetimi altında kendisini, kimliğini, bedenini,  ilişkisini keşfetmeye cesaretlendirilir ve özgüven kazandırılır.  Bu keşif ve öğrenim kişinin özelliklerine göre değişen bir hızda ve aşama aşama olur.

Cinsel terapide başarı oranı genellikle yüksektir. Kadın cinsel işlev bozuklukları arasında en sık görülen vajinismus tedavi açısından en yüz güldürücü sorundur. Cinsel terapiye en iyi ve en kısa sürede yanıt veren cinsel işlev bozukluğu olduğu da görülmektedir.

Cinsel eylemin insanların düşündüğünden daha karmaşık mekanizmalar tarafından etkilenen bir davranış olduğunu söyleyebiliriz. Uyarılma birçok faktör tarafından etkilenmeye açıktır. Cinselliği çevreleyen faktörler önemlidir. Bunlar iletişim, güven hissi ve mahremiyettir.

Cinsel Terapi